22 d’octubre 2012

DIJOUS BO

El Dijous Bo és una de les principals  i populars fires de la ciutat d'Inca, al centre de l'Illa de Mallorca. Per a fixar la data de la seva celebració es compta a partir del dia en què cau en un any concret la festivitat de Sant Lluc. Normalment el tercer dijous de novembre, després de les tres fires de tardor i de la festa de Santa Maria la Major.

Tradicionalment era una festivitat en la que s'aplegava bona part de la pagesia de Mallorca i gaudia d'un caire festiu però també amb una important vessant econòmic. La instal·lació d'un mercat n'era una de les seves principals manifestacions.

El programa d'actes inclou tot un ventall d'activitats culturals i esportives, que comencen el diumenge anterior amb la lectura del pregó, tot i que la part central del programa es desenvolupa durant el dimecres i, especialment, el dijous.
 
Ahir es va celebrar la primera fira i com n´hi ha dues més per davant  -a més del gran Dijous Bo que serà dia 15 de novembre- us animo a compartir aquestes festes amb nosaltres.


Flors
 
 
sobrassada, botifarrons, cameot

 
llepolies

 
formatges

 
olives negres, trencades

 
esclata-sangs

 
jocs

 
música

 
relíquies

 
una pagesa mallorquina

 
sabates

 
pepes

 
mocadors
sa lluna - imatges pròpies


ESTEU TOTS CONVIDATS!!


33 comentaris :

  1. Ens n'has fet un tastet que en fa venir ganes, eh?

    Les compartirem tant com podrem...

    Gràcies per acostar les festes cap aquí!

    Bona nit, noieta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja m´agradaria organitzar una trobada pel Dijous Bo, ens ho passariem molt bé!!

      Bon dia...bessets!

      Elimina
  2. Quin bé de déu de productes, una queixalada a algun d'aquests formatges la faria de bon grat. Bé, amb una mica de sobrassada, que no falti!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Agafa tant com vulguis, però millor si vens a tastar-los en rigorós directe...
      formatges, botifarrons, sobrassada i una micona de frit mallorquí. ;)

      Aferradeta!

      Elimina
  3. llàstima haver de travessar la bassa....si no aquí estaria fotent queixalades als formatges, sobrassades i tot el que es deixi queixalar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què no saps nedar?
      Aquí es permeten les queixalades a tothom que ens visiti! ;)

      Bessets!

      Elimina
  4. Bo....ooona festa.
    Em quedo les sabetes i els esclata-sangs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs hi ha per triar, tu mateix!

      Aferradetes!

      Elimina
  5. I, en veure la darrera foto, no puc evitar somriure perquè se m'encomana la mirada riallera de la rossa aquesta que s'amaga darrera un mocador ;-))

    A mi tots aquests posts plens de fotos i que mostren coses típiques d'algun lloc m'agraden moltíssim!! Formatges, sobrassades... I quina nineta tan macaaaaaa!! Jo en tinc una que s'hi assembla una mica, es diu Miguelina.

    Si d'aquí al 15 de novembre em toca una travessa, venim!! ;-)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un poc descarada aquesta rossa, ho sé de bona font!! ;)

      Si et toca, us espero encantada!

      Bessets, ninona!
      PS: Cuida bé na Miguelina, quan em toqui la primi la vull conèixer!!

      Elimina
    2. Li vàrem posar Miguelina com la mare d'en Ronaldinho hehehe... mira si fa anys que la tinc! ;-)))
      Tinc una foto seva posada a la barra lateral del meu blog :-DDDD

      Elimina
    3. Ja la vaig veure, un dia treurà el nas el meu "clon", i es faràn amiguets! ;)

      Elimina
  6. Jo vinc a Inca i tu vens a Girona que són fires.
    Tot i que crec que els bolets són més bons a Girona,
    i les castanyes ¡¡¡¡
    Esteu convidats també.
    Bones festes lluneta, per cert, ets la del mocador. Que t'he vist ¡¡¡

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira que no m´ho diràs dos cops. Et salva que les fires de Girona s´acaben dia 1, perquè si haguessin durant fins el 4, qui sap!
      Ara tu estàs de festa i jo treballo, pel Dijous Bo jo estaré de festa i tu treballaràs...però si pots venir, seràs ben rebut!!

      La del mocador?? Nooooo, jejje

      Bessets, nin!

      Elimina
  7. Nyam! jo sóc de formatges (i alguna oliveta i alguna sobrassadeta ;) Les compartim, encara que siguin virtuals-reals!!
    Ah, els mocadors també m'agraden...

    ResponElimina
    Respostes
    1. M´encantaria que vinguessiu tots, feriem un festa més gran que la del Dijous Bo!!

      Aferradetes, virtuals-ben reals!

      Elimina
  8. Ep ep ep! I jo sense assabentar-me'n! M'ho apunto a l'agenda i després faig un cop d'ull al web! Ja veig que hauré de venir a fer alguna mossada per aquí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ves en compte, no siga que la mossada te la donen a tu. Que no has vist les sobrassades?

      Elimina
    2. Porquet no t´ho pots perdre! I si vens i vols que fem una cafetó plegats, només ho has de dir.

      Jp n´hi hauria més de dues que el menjarien a bessets ;)

      Animeu-vos, va!!

      Elimina
  9. Diràs que només pensem en el menjar, però també m'apunto al tast d'un d'aquests formatges amb un bon tall de sobrassada. :-))
    Gràcies pel convit i per fer-lo possible (ni que sigui virtualment) amb aquestes fotos tan maques. Abraçades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mac, ja saps...formatge i sobrassada amb quelytes o pa moreno, menjar de Déus!!

      Aferradetes!

      Elimina
  10. Com m'agrada passejar-me per aquestes Fires...Llàstima que estem tant lluny!! De totes maneres ens regales un molt bon reportatge, tot ple de detalls...
    Gràcies per compartir-ho.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquí tots estem molt a prop Montse, ja m´agradaria que fos més real, per això he fet el post, per animar-vos per si un dia podeu venir.

      Aferradeta!

      Elimina
  11. Ja m'agradaría anar, ja...

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Idò, un...dos...tres...sus, i ja hi ets!!...com diem aquí.

      Bessets!

      Elimina
  12. No sé si t'havia dit que m'agrada visitar-te i que hagis tret el cap al meu bloc...

    Una bonica festa, a mi m'agrada molt que es segueixin les tradicions.
    Ui, poder venir per ses illes, una mica massa llum, però hi seré amb el pensament...
    D'aquesta fira em quedo amb les flors, les pepes i la mantellina de la pagesa( els meus orígens són a pagès)...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu Roser.

      També m´agraden les fires, el mercat, la pagesia, tot el que em recorda casa nostra.

      Aferradetes!

      Elimina
  13. Con las fiestas, desde tiempos inmemoriales viene la vida. Que bellas imagenes, amiga, plenas de vida y vivencias

    Otro abrazo, Luna

    ResponElimina
  14. Ya sabes, si te apetece aún estás a tiempo!!

    Besos, Antiqva.

    ResponElimina
  15. se t'omplira la casa nina...
    a nosaltres apuntens 6..jijijijij

    ResponElimina
  16. Mira que ho has deixat escrit, sis has dit, ehhh!

    Bessets, ninona!

    ResponElimina
  17. Anònim27.10.12

    Mercadillos, sonidos, colores, aromas, sabores, recuerdos, pasear entre tantas sensaciones , deslizar los dedos, tocando sin tocar los artículos, a la vez que la mirada se pierde en los ojos del vendedor, que escruta tu interés por su mercancía, mucho más allá de lo estrictamente comercial, en la fina línea que separa la sastisfacción por el interés que pueda despertar su artículo,y tu deseo de comprar, y embriagando el ambiente suenan unas notas de cierto músico que sentado en unas escaleras tañe su guitarra,la voz entona una suave canción, y el sonido de una moneda dibuja una sonrisa en el músico....... y el embeleso en mi alma
    Jj

    ResponElimina
  18. Los sentidos que reconocen toda esa belleza no se limitan a ver, oler, oir, saborear, tocar ... aunque sea deslizando los dedos sin tocar. La verdadera magia está en el poso que deja en su alma.
    Especial, como muy pocos.

    Estimat amic Jj, agraida per la seva visita i, més que res, per compartir la seva visió, amb aquesta meravellosa sensibilitat que el caracteriza.

    Aferradeta i fins molt aviat!!

    ResponElimina

Benvinguts al racó!