«La Casa Groga» (Vincent Van Gogh – 1888)
—Escolta, has vist aquest edifici?— preguntà en Marc mentre assenyalava un bloc de pisos.
—Sí, és clar, i?— respongué en Xavier.
—Doncs em sembla que està pintat d'un groc brillant. Quin mal gust! Molt cridaner, no?
En Xavier arrufà les celles i mirà amb atenció.
—Per mi és normal, color formigó vell, gens cridaner.
En Marc rigué entre dents. —Segur que no és per la cervesa que ens hem pres abans? Potser la teva visió és més nítida o potser la meva està distorsionada.
—Tot pot ser!. L'alcohol de vegades juga amb els colors, recordes?
Tots dos es quedaren en silenci un moment contemplant l'edifici. En Marc semblava fascinat, mentre en Xavier dubtava entre ignorar-lo o continuar qüestionant-ne la percepció. Es miraren, sabent que aquella nit res no seria del tot cert.
—Millor deixem de beure i continuem caminant, a veure si es torna a veure normal...
Al final marxaren a casa, no sense prometre abans que l'endemà amb la claror del dia anirien a veure de quin color era... cosa que l'endemà se'ls oblidà a tots dos... fins i tot que la setmana anterior foren els pintors que havien pintat aquell edifici.
_-_Google_Art_Project.jpg)



