02 de març 2026

ENCAiXAR


Era un dia qualsevol quan vaig pujar al tren, ansiosa per escapar de la meva rutina observava el rellotge, sentint que el temps m'atrapava dins un bucle inacabable, cada segon era com un trencaclosques on una peça no encaixava a la meva ment, les paraules eren només soroll al cap. Ningú sabia si mai podria escapar-me d'aquest cicle aterridor o si romandria atrapada al meu propi laberint emocional, esperant a ser alliberada.  
De sobte, un crit esquinçador va interrompre els meus pensaments, una dona a l'estació havia deixat caure un bol ple de flors i els pètals de color rosa elèctric volaren en totes direccions, creant una imatge de colors vibrants a terra. Atrapada entre el desig d'ajudar i la por de perdre el tren, vaig mirar enrere cap a la dona que intentava recollir les flors... 
Just quan pensava que tot era un somni i qui sap si la clau per sortir d'aquest cicle estrany, el xiulet del tren va ressonar. Em vaig aixecar del seient i, en un instant, vaig prendre la decisió de enfrontar-me a allò desconegut, deixant enrere les ombres del passat.
*Proposta de Lissa 

36 comentaris :

  1. Les rutines ens poden fer la vida més fàcil, i ens fa por que tot se'ns compliqui si en fugim. Però més fàcil no vol dir millor i quan aquestes rutines es converteixen en una mena de presó, cal saber fer el pas de deixar-les enrere pujant al primer tren que passa, malgrat que no tinguem cap seguretat d'on ens portarà.

    Un cop més, un relat molt encertat.

    Abraçades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més fàcil i, de vegades, més avorrida també. Una mica de moviment ens fa estar més desperts i pensar menys en les nostres dèries.
      Moltes gràcies!
      Aferradetes, Mac.

      Elimina
  2. Als nostres dia a dia tenim l'oportunitat de fer "A" o "B" i de vegades observem coses maquíssimes, plenes de color però acabem prenent un tren que deixa enrera aquella persona, que segurament se'n surtirà, tot i que sense tu.

    I el tren,... en algun lloc ens durà.

    Salut,
    podi-.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre la tria és nostra o així hauria de ser.
      Aferradetes, Carles.

      Elimina
  3. Un día cualquiera no se ocurrió otra cosa que subirte a un tren... Ay, Señor, joven, pero como se te ocurre. No ves el peligro. No ves que puede pasar cualquier cosa... Gritos, espantos, destrozos...
    Ayyyyyyyyyyyyyy
    Buena foto del arriesgado momento, amiga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Y así como están los trenes, mejor ir andando. ;-)
      ¡Muchas gracias!
      Aferradetes, amic.

      Elimina
  4. Una foto preciosa, suposo que del entranyable tren de Sòller!
    Aferradetes Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, és el nostre tren de Sóller. ;-)
      Moltes gràcies, Josep!
      Aferradetes.

      Elimina
  5. Y al sonar el silbato del tren se fue a enfrentar a lo desconocido...
    Bonito relato, sa lluna
    Un abrazo y feliz lunes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Por lo menos esa fue su intención. ;-)
      ¡Muchas gracias!
      Aferradetes, Marisa.

      Elimina
  6. Doncs, una mica sí que sembla un somni... però aquest final es molt esperançador, deixar enrere les ombres, per més que costi, ha de ser alliberador.

    Molt bona la teva proposta al joc de Lissa, Paula!

    Aferradetes, preciosa

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Ja m'agradaria a mi poder-ho fer...
      Moltes gràcies!
      Aferradetes, Carme!

      Elimina
  7. Magnifica fotografía con un blanco y negro estupendo. Un buen lugar para concentrarse en una buena lectura o para observar a los demás mientras se viaja.
    Abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias!
      Yo no puedo leer en los viajes, me mareo. Aunque sí me gusta mirar los paisajes, tanto humanos como los de la naturaleza.
      Aferradetes, Luis.

      Elimina
  8. Sometimes the way out of an emotional labyrinth is not found by catching the train, but by choosing at a single, decisive moment to step toward what unsettles you rather than what confines you

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fugir d'allò que et fa mal no soluciona res, cal ser valenta i enfrontar-ho...
      Salutacions!

      Elimina
  9. Es qüestió de trencar el encanteri i viure la vida destjada.
    Aferradetes, sa lluna!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que aquest cop ho aconseguirà. ;-)
      Aferradetes, Alfred.

      Elimina
  10. Cuidadin con los trenes. Fotaza Paula. se aprecian hasta los reflejos arriba.
    Buen marzo.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Así com está el patio, mejor ir andando. ;-)
      ¡Muchas gracias!
      Aferradetes, Laura.

      Elimina
  11. To learn from the past and then leave it behind is often the best course.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Penso com tu, però de vegades estas massa enganxada en el passat...
      Petonets, Mimi.

      Elimina
  12. M'ha semblat un somni... i resulta que no.
    O sí i sembla que no ho és.

    Quan creiem despertar potser un altre somni?
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu ho saps?
      Jo encara no n'estic segura. ;-)
      Petonets, Xavi.

      Elimina
  13. Hi han decisions difícils de prendre: entre ajudar a la bona dona a recollir les flors i (possiblement) perdre el tren, o quedar-se asseguda observant el tràfec de la senyora, desesperada per l'incident i assegurar-se el viatge en tren. Jo no sé què hauria fet, de debó, però la majoria de la gent pensa primer en els seus interessos.
    Un relat que m'ha fet pensar, mira per on, en moltes coses, he, he.
    Aferradetes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ella només volia fugir (jo crec que d'ella mateixa), per tant crec que s'ho va pensar i la va ajudar...
      No hi ha res que m'agradi més que fer-vos pensar. ;-)
      Aferradetes, Josep Mª.

      Elimina
  14. Yo he estado en ese tren. Ahora estoy en el dique seco con un ojo chungo pero ya parece que el antibiótico va funcionando. Creo que mañana podre ponerme un ratito.

    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, ya lo recuerdo... me dejasteis esperando para tomar un café... :-)))
      ¡Cuídate y que mejores pronto!
      Besos

      Elimina
  15. Foto exquisida i relat molt inspirat.
    Aferradetes, Paula!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies!
      Aferradetes, Joan!!

      Elimina
  16. Que fantastica fotografia, me encanta. Un saludo.

    ResponElimina
  17. Lo percibo como una reflexión sobre cómo la rutina y los pensamientos pueden atraparnos en un ciclo emocional del que parece difícil salir. El momento de las flores y la decisión final simbolizan ese instante en el que uno se enfrenta a lo desconocido y decide romper con el miedo o la inercia. A veces, basta un pequeño gesto o una decisión para cambiar el rumbo y dejar atrás aquello que nos mantenía atrapados.
    Un abrazo y feliz fin de semana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encertada i molt bona reflexió la teva.
      Bon dissabte!
      Aferradetes, Núria.

      Elimina
  18. Com els viatgers asseguts tots de cara endavant i només un cap endarrere, això parlaria del teu voler deixar enrere les ombres del passat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt ben vist, nina! ;-)
      Aferradetes.

      Elimina

Benvinguts al racó!