19 de juny 2024

L' ESBÓS

"L'Escola d'Atenes" (Raffaello Sanzio - 1511) 

— I què hi feies allà?
— Un esbós del que serà en un futur un quadre, plasmar la vida així com es dóna, del tot espontània, sense estar preparada ni orquestrada.
— Vols dir que no se n'adonaven que tu hi eres?
—  No, tothom anava a la seva... 
— Sí, ja ho veig.
— Fixa't bé en cada grup i amb les seves cares! N'hi ha que són un poema.
— Vols dir que feien poemas, oi?
— No que va!. En teoria han de sortir els millors matemàtics, científics i filòsofs de la història, els grans pensadors i escriptors...
— I és així, oi?
— Doncs sí i no! N'hi ha que tenen mèrits per arribar molt lluny i d'altres que també en tenen, però no els hi seran reconeguts mai...
— I ja saps el valor del quadre i quan cobraràs?
— Ui això ho tinc més complicat! Són tots eminències als seus camps, però tratant-se de diners, no n'hi ha cap que mostri la borsa... Això sí, com pots veure estan tots molt còmodes i relaxats...
— Doncs treballaràs per amor a l'art, gairebé com ells... he, he, he!
— No creguis, per si de cas el quadre passa a la història, m'hi he fet un lloc per ser reconegut.
— Què vols dir?
— Mira bé l'esbós... no et sona cap cara?
— Espera, no m'ho diguis... no em fotis, aquest ets tu!... 
— Sí, siiiiii, l'únic que mira cap al front!, bé no l'únic, la meva enamorada també; així que si no cobro res, passaré a la història com un dels erudits d'aquesta escena... Bé i  ara deixem tranquil, que tinc molta feina per fer.

46 comentaris :

  1. Allí el tenim, en un racó del quadre però passant a la posteritat sens dubte. :-))

    Ben cert això que diu l'artista que entre els protagonistes del quadre n'hi ha de ben coneguts i d'altres que no els reconeixem. M'ha agradat molt aquest relat que t'has inventat donant veu a un dels del primer grup, perquè justament jo he anat per la banda contrària i m'he empescat la història d'un dels desconeguts. Si tot va com ha d'anar, la publicaré dimecres que ve.

    Abraçades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El quadre imagino que va portar molta feina, per això el protagonista volia fer-se un lloc, ja que possiblement no cobrés res pel treball.
      Serà molt interessant saber què va passar amb el deixeble... Ens toca esperar a dimecres per saber-ho. ;-)
      Moltes gràcies!

      Aferradetes, Mac.

      Elimina
  2. ¡Muy logrado si señora..!

    Besos.

    ResponElimina
  3. Una posada en escena, d'allò que un bon artista, vol fer veure del que podria haver estat l'escola d'Atenes, assegurant-se ben bé de pas, el seu paper per la posteritat.

    Petonets, sa lluna!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una forma molt original, segurament li va costar molt acabar aquest quadre, per tant el detall del seu pas per l'escola estava ben justificat. ;-)

      Petonets, Alfred.

      Elimina
  4. Em resulta molt familiar això de què no s'adonin que hi soc als llocs...
    De jove no em passava... i ara sí... cada vegada més.

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I jo em pregunto per què passa això?
      Tanta rellevància quan un és jove i llavors res, ets completament invisible...

      Petonets, Xavi.

      Elimina
  5. Una escena que resulta familiar y desde luego muy interesante.
    Abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias, Luis!

      Aferradetes.

      Elimina
  6. Magnífico relato de esa obra maestra, que es para pasarse horas observándola. La pena que esté donde esté...
    Te felicito Paula
    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, es una pena que una obra así acabe en el Vaticano, como otras tantas obras maestras. Y es cierto que puedes pasarte horas contemplándolas... recuerdo que en un viaje, de jovencita, visitamos la Capilla Sixtina y me pasé un buen rato tumbada boca arriba en el suelo, sumergiéndome en esa maravilla...
      ¡Muchas gracias!

      Aferradetes, Fernando.

      Elimina
  7. La vida social de la classe alta sempre ha interessat els retratistes, i fotògrafs més recentment. Suposo que devien ser els únic que podien permetre's el luxe de pagar per un quadre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, la gent de classe alta s'ho podien pagar, la qüestió es, ho feien?... de pagar-ho dic. ;-)

      Aferradetes, Risto.

      Elimina
  8. Me ha gustado mucho tu relato y el cuadro que le da pie a la historia.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias, Antonia!

      Aferradetes.

      Elimina
  9. Finalment van passar a la història, tant ell com la seva enamorada.
    I també un català, (o illenc) amb la seva barretina, a la part superior esquerre del quadre.
    Prometo que no sóc jo. Crec que encara no havia nascut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què hi feia un català o un illenc allà? No sembla que sigui un dels suposats erudits i això em desconcerta... a més, acabar al Vaticà... NO, no ho crec. ;-)))
      Juraria que tu no ho ets!!

      Aferradetes, Xavier.

      Elimina
  10. Com sempre, un relat ple d'imaginació!!
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Josep!

      Aferradetes.

      Elimina
  11. Very famous painting with the school of Athens!!
    The faces are the fathers of the sciences in Ancient Greece!
    Central figures Plato and Aristotle (philosophy, rhetoric).
    I loved your story!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un quadre ple de detalls, a més del que representa.
      Moltes gràcies!

      Aferradetes, Katerina.

      Elimina
  12. Interesting to learn. Now I am even not sure, if Xavier (Pujol) is telling the truth. ;-) / Interessant per aprendre. Ara ni tan sols estic segur, si en Xavier està dient la veritat. ;-)
    Aferradetes, Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      Més que no dir la veritat, crec que s'ha confós una mica. ;-)))

      Kisses, Sean.

      Elimina
  13. Fantastic painting of Athens. True beauty!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho és, ho és i el relat també. ;-)

      Salutacions, roentare.

      Elimina
  14. El teu enginy en els relats és fantàstic!!!
    Aferradetes, Paula!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies, Joan!

      Aferradetes.

      Elimina
  15. Excelente relato, te felicito por tu preciosa imaginación!!!
    Besos.

    ResponElimina
  16. Molt bona història, Paula. Estic d'acord amb en Joan "El teu enginy en els relats és fantàstic".
    Crec q

    ResponElimina
  17. Ui! Se m'ha enviat el comentari per error, abans d'acabar-lo...

    Crec que el teu protagonista ha fet molt bé... si no cobra en diners, al menys que se li reconegui d'una manera o altra.

    Aferradetes, bonica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Carme!
      És el mínim que podia fer, es veu un noi espavilat. ;-)

      Aferradetes, preciosa.

      Elimina
  18. A veure, a veure... Jo en veig sis mirant al front: tres a l'esquerra i tres a la dreta. Però m'agradaria que l'enamorada fos la de blanc a l'esquerra. És clar que si ho és, trobo que t'hi has posat molt lluny perque no crec que tu siguis el xaval del darrere la columna o el baby mig despullat, no? Tot i que posats a camuflar-se, embolica que fa fort! Apa, ja m'has tingut una estona entretinguda examinant el quadre que, per cert, m'encanta!
    Aferradetes, sa lluna!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo en veig quatre, Hipatia (suposadament la seva enamorada) i dos nens a l'esquerra i a ell a la dreta. No podia posar-se a prop perquè no hi pintava res al quadre, però sí que l'estava vigilant quan pintava, perquè Parménides l'estava mirant descaradament als pits i potser per això no va veure als nens. ;-)))
      Au, i ara que t'ho he explicat millor, et dono les gràcies!

      Aferradetes, nina.

      Elimina
  19. Que buen relato le has hecho. Bien por Rafael. La pena es que está muy guardado para el disfrute de todos.
    Buen fin de semana Paula.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, la mayoría sólo podemos verlo en fotos.
      ¡Muchas gracias!

      Feliz sábado, Laura.
      Aferradetes.

      Elimina
  20. Ben fet, pel pintor !....si no cobra, al menys que hi surti al quadre i quedi per la posteritat ! hehehe.
    Enginyós relat ,salluna .... i segur que ens has tingut a tots, mirant al quadre una estona, per veure quants miraven de cara ! hahahaha..... genial !
    Salut i bona revetlla ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs mira, no va ser intencionat això de fer-vos mirar el quadre, però m'ha resultat molt divertit veure que gairebé tots ho heu fet. ;-)
      Moltes gràcies!

      Aferradetes i bona revetlla, Artur.

      Elimina
  21. Hola querida amiga, tengo ahora nuevo blog y otro nombre de usuario. Soy quien hacía el blog de música con comentarios de voz, espero me recuerdes. Ahora hago un blog un poco distinto, ya vendré a comentar, estuve ausente por problemas personales.
    Te dejo mi abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muy buenas, amigo!
      Sí te recuerdo y me alegra que estés aquí de nuevo.
      Nos leemos.

      Abrazos y buen regreso.

      Elimina
  22. Jo amb els relats no m'hi atreveixo, sóc com aquest pintor girat d'esquena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs fixa't que jo t'hi veig!

      Aferradetes, Helena.

      Elimina
  23. Quina millor manera de signar per a la posteritat una obra d'art que autoretratar-se en ella!!😅🤗😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Trop que va tenir una idea excel·lent. ;-)

      Aferradetes, Alfons.😘🤗

      Elimina

Benvinguts al racó!