01 de juliol 2024

. . .

Dissabte al matí em va despertar el soroll estrepitós d'unes veus i rialles. Vaig mirar l'hora, pegant un bot del llit i per darrera de les persianes tancades vaig mirar d'on venien les veus i qui eren els que gosaven posar fi al meu somni. Un grup de joves cridaven, mirant cap al carrer; des d'on era no podia veure a què o a qui cridaven, només sentia una veu llunyana que semblava dir: "Veniu cab..., no em deixeu sol". De primer moment vaig pensar en una cursa (en fan sovint per aquí), però passats un segons no arribava ningú, ni a peu ni amb cap vehicle. Decidida a veure què passava, vaig obrir la finestra que dóna al carrer principal... després de la primera impressió, vaig agafar la càmera i si cliqueu el vídeo podreu veure la seqüencia dels fets.
El pobre noi fermat, s'esgargamellava cridant: "Si us plau, doneu-me un euro!" (mirant a cada persona o vehicle que passava), "Veniu aquí!" (als nois que seguien rient-se), "Em fan fotos, sortiré al diari!" (mirant-me a mi); fins que s'anaven aturant per donar-li l'euro reclamat. Cada cop que n'hi donaven un, cridava: "Eiii, un euro, un euro!"...
No sé si era un comiat de fadrins o què, però el noi no es podia moure fins aconseguir 20€ per l'esmorzar i tant que ho va aconseguir!. Desprès el desfermaren i tots plegats ben contents anaren a esmorzar i a seguir la festa.

28 comentaris :

  1. Qui no té feina el gat pentina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per aquí diem: "Qui no té res que fer, pentina pets". ;-)

      Aferradetes, Xavier.

      Elimina
  2. El jovent, broma que t'embromaràs, han d'omplir el seu temps i les seves butxaques.

    Aferradetes, sa lluna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tot són maneres de passar el temps. ;-)

      Aferradetes, Alfred.

      Elimina
  3. Té tota la pinta d'una juguesca o potser un comiat no sé si de solter o de la feina...
    Dorms molt, oi?, quina enveja...

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada dormir des de ben petita. Quan vaig parir al meu fill, la meva preocupació més gran era saber si em despertaria a les nits si plorava i síii!, ho vaig fer durant molts anys, per això ara que no el tinc, recupero la son perduda.;-)

      Petonets, Xavi.

      Elimina
  4. Jejeje! El vídeo que has hecho con todo el reportaje de los hechos es genial y más aún con el tema de La Pantera Rosa.
    Un abrazo Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Por lo menos me tuvo despejada un poco. ;-)
      No sé qué pasa con la música, pusiera el tema que pusiera, se entrecortaba un rato. Lo probé con varias canciones y lo mismo, al final desistí.
      ¡Muchas gracias!

      Aferradetes, Fernando.

      Elimina
  5. Bon reportatge, Paula... espero que sí que marxessin contents. Però tots, el pobre que feia de víctima, espero que també.

    A mi quan treballava, m'havien explicat comiats de fadrí o fadrina, que resumits havien estat un mal moment per a la protagonista, o pitjor, a vegades un mal dia o fins i tot una mena de tortura psicològica. Potser per això em fan una mica d'angúnia aquestes coses.

    En fi, Paula, que has fet un bon muntatge amb una música molt adequada i no podem negar que t'han dut l'espectacle a la porta de casa. He, he, he...

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      Sí, tots van marxar contents, fins i tot "les víctimes". I ho dic en plural per les persones que van contribuir a que la broma acabés bé. Després d'esmorzar, el mateix individu va sortir del bar vestit de "Mario Bros" i, assegut en un tricicle per a nens, donava voltes pel carrer.
      Com pots veure no li va significar cap trauma, tot i que a mi no m'ha agradat mai fer ni que em fessin bromes d'aquestes.
      L'espectacle el tinc cada dia, nina, les ganes de dur-ho aquí de vegades és lo que em fa falta. ;-)

      Aferradetes, preciosa.

      Elimina
  6. Jo també penso que podia ser un comiat de solter. La de barbaritats que veig a diari pels carrers de Barcelona de joves vinguts/des fins i tot d'altres paisos, a fer l'imbecil per la ciutat.
    Segur que em faig gran i sóc incapaç d'entendre el "sentit de l'humor" d'aquesta gent... i així anem.
    I tot es susceptible d'empitjorar!!
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els que ens visiten suposo que ho fan perquè a casa seva no els deixen fer-ho i els d'aquí... per entreteniment, avorriment... joventut...jo què sé!
      Ens fem grans, això sí què és cert. ;-)

      Aferradetes, Josep.

      Elimina
  7. Lo que para ellos eta una diversión, para ti suposo desvelarte de tu sueño,
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Y con lo que me gusta a mí dormir!, los cinco primeros minutos estaba desorientada, pasados éstos, estuve muy ocupada como ves. ;-)

      Aferradetes, Antonia.

      Elimina
  8. Tengo un pub debajo de casa, que te voy a contar...

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Te puedo entender perfectamente, por aquí tengo todo lo que puedas imaginar, toda la semana, de noche y de día.

      Besos

      Elimina
  9. Millor que sigui una broma i no una realitat.

    podi-.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En dissabte van trobar poca gent que passés i la reacció va ser bona...
      Si fos una realitat no s'hagués aturat ningú. :-(

      Aferradetes, Carles.

      Elimina
  10. En aquest cas, em faig meva aquella estrofa de la cançó d'en Raimon, "Diguem no" : Nosaltres (jo) no som (sóc) d'eixe món".
    Aferradetes, Paula!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquestes coses, tampoc ho sóc.

      Aferradetes, Joan.

      Elimina
  11. La contaminación acústica en general y este otro tipo de ruidos hacen que las noches se conviertan en una verdadera pesadilla.
    Abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cierto, vivo en una calle muy transitada, por lo que la paz sólo la puedo encontrar los domingos.

      Aferradetes, Luis.

      Elimina
  12. Probablemente una despedida de soltero. Pero no me gustan esas costumbres, son agresivas, hacen sentir mal y se pone en juego toda una serie de situaciones morbosas que sòlo causan malestar.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¿A su favor podría decir que son jóvenes?... aunque no recuerde haber hecho algo parecido de joven...

      Aferradetes, Eukel.

      Elimina
  13. Jajaja, no contaban con tu cámara que inmortalizaría el momento.
    Besos!

    ResponElimina
  14. I also live in front of a relatively busy street,
    sometimes I hear voices or commotion especially on weekends!
    It's hard to lose sleep.
    But hey, they're young and they have to go through this stage too!!
    I also live in front of a relatively busy street, sometimes I hear voices or commotion especially on weekends! It's hard to lose sleep. But hey, they're young and they have to go through this stage too!!

    ResponElimina

Benvinguts al racó!