03 de juny 2026

RETRO . . .



Punta esmolada,

gira la maquineta,

llapis en retro.

(Març ~ 2026) 
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 


Den Mördern zum Trotz
Lasst uns die Stifte spitzen
Um anzuklagen.
(Sean)
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

Buscant les paraules
no hi vaig poguer trobar
els mots sense punta.
(Alfred)
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

Llapis vermell
i vella maquineta,
record que torna.
(McAbeu)
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

La punta fina.
Els encenalls de fusta.
Torno a ser infant.
(Carme)
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

Un llapis vermell,
un trasto vell,
records d'altres temps.
(Risto)
.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 

Surt dins del forat
la punta afilada
del color vermell.
(qui sap si...)

40 comentaris :

  1. Son hermosos los objetos antiguos ya en desuso. Buen haiku.
    Abrazos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Será que han envejecido con nosotros...
      ¡Muchas gracias!
      Aferradetes, Valdo.

      Elimina
  2. Den Mördern zum Trotz
    Lasst uns die Stifte spitzen
    Um anzuklagen
    * * *
    Fascinating photo.
    Gumer-like. ;-)
    * * *
    Seamus Heaney's might have answered with no haiku:
    "Between my finger and my thumb
    The squat pen rests.
    I'll dig with it."
    * * *
    Feel yourself hugged, Paula.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Primer de tot. gràcies pel teu haiku!
      Ben cert que és millor denunciar els fets que pegar un tir.
      * * *
      La foto sí que és d'un estil Gumer, espero que si la veu, li agradi tant com a tu. ;-)
      * * *
      No és Seamus Heaney un escriptor que hagi llegit, però imagino que tu sí, per això podría ser ben bé que ho digués.
      * * *
      Una altra aferradeta dolceta de tornada, Sean.

      Elimina
  3. It was always fun to sharpen a pencil in school, the sharpeners worked so well.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert, sempre era divertit esmolar-los, fins i tot ara. ;-)
      Petonets, Mimi.

      Elimina
  4. Buscant les paraules
    no hi vaig poguer trobar
    els mots sense punta.

    Petonets, Paula!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un altre haiku que va cap amunt.
      Gràcies!
      Petonets, Alfred!

      Elimina
  5. Llapis vermell
    i vella maquineta,
    record que torna.


    Abraçades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entre tots farem un trenet ben maco. ;-)
      Gràcies, Mac!
      Aferradetes.

      Elimina
  6. La maquineta..., el col·legi... quins records!

    Nosaltres també anem en retro...

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, quan veiem aquestes peces tan antigues, ens posem a recordar.
      I tant!, massa de pressa...
      Petonets, Xavi.

      Elimina
  7. An outstanding still life photography here. Love the directional light

    ResponElimina
  8. Me encantan esos afila lápices, cuando yo empecé en los bancos aun había.

    Besos.

    ResponElimina
  9. Una magnífica fotografia d'aquests objectes que ja pocs recordem del seu ús quotidià.... i un haiku bonic , que li fa honor.
    Salut ; )

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      Ens fan patxoca. ;-)
      Aferradetes, Artur.

      Elimina
  10. Tão lindo de ver e relembrar! Gostei de teu haicai! beijos, chica

    ResponElimina
  11. Qué recuerdos. He buscado uno como ese y es difícil de encontrar.
    Un saludo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esta foto tiene sus años, la hice en un taller de un carpintero (amigo de mis padres), que desgraciadamente ya no está entre nosotros.
      Saludos, Jesús.

      Elimina
  12. Que bona!
    M'encanten els encenalls de la fusta del llapis.
    Aferradetes Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      A mi m'encanta tot el procés, encara ara en faig servir. ;-)
      Aferradetes, Josep.

      Elimina
  13. La punta fina.
    Els encenalls de fusta.
    Torno a ser infant,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, preciosa!
      Ja és amunt.
      Aferradetes!

      Elimina
  14. Un llapís vermell,
    un trasto vell,
    records d'altres temps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta en particular ho és vella i suposo que encara funciona. ;-)
      Gràcies pel teu haiku!
      Bona tarda, Xavi.

      Elimina
  15. Wonderful photo. I love ❤️ retro. Warm greetings from Montreal, Canada ❤️ 😊 🇨🇦

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ja en som dues. ;-)
      Salutacions, Linda.😘

      Elimina
  16. Una imatge realment retro, però que porta vells records, tot i que la meva maquineta era prou més petita, he, he. I encara que diuen que una imatge val més de mil paraules, les paraules versades aquí li fan molt bona companyia (boniques i acertades).
    Aferradetes,

    ResponElimina
    Respostes
    1. La meva maquineta també és més petita però fa anys que la tinc, per tant també és retro com jo. ;-)
      Moltes gràcies!
      Aferradetes, Jose Mª.

      Elimina
  17. Hola, Sa lluna.
    A través de tus versos y esa fotografía me has trasladado a la niñez.
    Un beso y buen fin de semana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Está bien eso de irnos a la infancia y sacar la niña que llevas dentro, aunque de esto sabes más tú que yo. ;-)
      Besos, Marisa.

      Elimina
  18. Surt dins del forat
    la punta afilada
    del color vermell.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bon haiku.
      Moltes gràcies, qui sap si...!

      Elimina
  19. Dóna gust llegir els haikus, tan el teu com els dels altres. La foto molt bona!
    Aferradetes, Paula!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per la part que em toca, moltes gràcies!
      Aferradetes, Joan!!

      Elimina
  20. Sembla que el poema parla de l'instant previ a la creació: aquell moment en què tot s'afina, es prepara i encara no ha començat l'escriptura pròpiament dita, abans de fer-se realitat la màgia sobre el paper. Bonic bodegó i poema, Paula!!🤗😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més bé parla del fet després de la màgia, de quan el llapis ja té punta de nou. En aquesta ocasió la teva mirada, tot i ser diferent a la meva, també m'agrada.😉
      Moltes gràcies, Alfons!! 😘🤗

      Elimina

Benvinguts al racó!