06 de gener 2024

MÀGiCA NiT


En girar la cantonada vaig veure uns nens que botaven per atrapar uns globus de colors. Al demanar-lis què feien, em van explicar que un patge portava lligats els globus i quan se'ls anava a donar, van sortir volant cap a munt. Però les seves carones estaven ben contentes, perquè els hi havia dit que, com més globus s'enlairessin, més regals arribarien als nens del món. 
Els seus ulls brillaven d'il·lusió i em recordaren una altra nit màgica a la casa dels meus pares, quan era molt i molt petitona. La meva germana i jo dormíem a la mateixa habitació, ella era set anys més gran i em deia que em dormís aviat i que no em mogués en tota la nit. Hi havia una finestra i m'havia col·locat mirant cap a ella, ja que a l'altra banda de la habitació hi havia una porta i ben a prop de la porta era on hi deixaven els regals. No vaig pegar ull en tota la nit, un niu de nervis a l'estómac i les hores que semblaven no passar mai. El pare ens havia dit que deixaria tres ensaïmades per als Reis amb una bona tassa de xocolata i un bon grapat de garrofes pels camells... Al matí, quan picaren a la porta, li vaig demanar a la meva germana si ja em podia moure i en dir-me que sí, el cor es disparà a mil. Sempre hi havia cinc paquetets amb els nostres noms escrits, dos pels pares i un per cadascun de nosaltres. El de la mare, unes mitges; el del pare, uns mocadors de cotó; a nosaltres una joguina i una bosseta de paper transparent, tancada amb un llaçada on s'hi podien veure unes monedes de xocolata; entre tots els paquets també hi havia un saquet de carbó, que ens feia recordar alguna malifeta que haguéssim pogut fer... i jo era molt i molt feliç, com els nens que em vaig trobar en girar la cantonada.

48 comentaris :

  1. M'he emocionat llegint-te.
    Gràcies per compartir els teus records.

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fins i tot a mi quan ho recordo.
      Gràcies a vosaltres, per ser-hi!.

      Petonets, Xavi.

      Elimina
  2. Tots en tenim un bon grapat de records d'aquesta mena.
    Visca el Dia dels Reis!!!

    Petonets, sa lluna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Era tot tan diferent!.
      Visca la innocència!

      Aferradetes, Alfred.

      Elimina
  3. La ilusión de un niño, es mágica en una noche de reyes.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La magia está en el brillo de sus ojos.

      Aferradetes, Antonia.

      Elimina
  4. Maravilloso, Paula.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchísimas gracias, Tony!.

      Besos

      Elimina
  5. Espero que si llegaran a tiempo.
    Como no recordar esos Reyes ... También dormia con mi hermana mayor y nos pasábamos la noche hablando en susurros y esperando que amaneciera para salir corriendo. No había muchos regalos, pero sí acertaban siempre. Gracias Paula por esta entrada y tan buenos recuerdos. Me encanta la imagen.
    Buen fin de semana.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa no llegaron, pero si vi las caritas de los niños al contemplarles.
      Esa noche tenía tanta magia que era imposible dormir. Y sí, siempre acertaban incluso cuando no acertaban.😉
      ¡Muchísimas gracias a ti!.

      Aferradetes, Laura.

      Elimina
  6. M'encanta el relat. M'ha recordat la meva infantesa, quan amb unj parell de ragls erem feliços.
    Les coses han canviat tant!!!
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa sempre en portaven un per a cadascun i érem tan feliços!.
      No voldria tenir els maldecaps dels pares per encertar, avui dia.🤦‍♀️

      Aferradetes, Josep.

      Elimina
  7. Poques coses tan màgiques i emocionants com la nit de reis quan ets un infant. Veure les cares de la canalla quan passa la cavalcada és commovedor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fins i tot ara que els reis ja no passen per casa, m'entren els mateixos nervis que quan era petita o quan el petit era el meu fill...

      Aferradetes, Risto.

      Elimina
  8. There are so much joy in this image

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per no tenir-la, la nit de Reis és la nit més màgica pels nens.

      Aferradetes, roentare.

      Elimina
  9. Tot era molt més simple a la nostra època. Quins bons records, Paula!
    Un regalet per a cadascú, les monedes o cigarrets o paraigües de xocolata i una mica de carbó de sucre que no faltava mai.

    Aferradetes, preciosa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així era, tal com ho expliques i tots quedàvem ben contents, fins i tot amb el carbó de sucre. Sí, Carme, quins temps aquells!.😉

      Aferradetes, bonica.

      Elimina
  10. Temps de grans il·lusions on no calien grans i nombrosos regals, tan sols creure-hi.

    podi-.

    ResponElimina
    Respostes
    1. On la il·lusió i la innocència ho era tot.

      Aferradetes, Carles.

      Elimina
  11. I am still smiling. ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. ... and me too, Sean!.😊

      Aferradetes i petons.

      Elimina
  12. Emocionante texto para una foto que me sorprende. Está realizada con IA? Abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias!.
      Sí, la foto está elaborada con la IA y mi posterior edición. Como puedes observar, los dedos de las manos parece que ni con la IA pueden salir humanos.😅

      Aferradetes, Luis.

      Elimina
  13. Uns records ben bonics i també compartits que m'han fet pensar que, anant més enllà de la nit de Reis, quan busques la felicitat en la quantitat, mai en tens prou i, per tant, mai ets prou feliç. En canvi, quan t'adones del que realment importa, veus que per ser feliç de veritat n'hi ha prou amb ben poc.

    Abraçades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per aquesta nit n'hi havia prou amb els pares, els meus germans y la il·lusió de tots. En faltar ells, cercar la felicitat és més complicat, tot i que cada cop em sento millor amb menys...

      Aferradetes, Mac.

      Elimina
  14. Dolç records!!!
    Aferradetes!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dolços i tendres, Joan.

      Aferradetes.

      Elimina
  15. Hermosa ilustración y hermosos recuerdos.
    Muy feliz 2024 Sa LLuna. Abrazotes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchísimas gracias!.

      Feliz año nuevo.
      Aferradetes, Eric.

      Elimina
  16. Muy bonito recuerdo, Paula!
    Espero que este año también te hayan traído
    dejado una muy grata sorpresa.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias!.
      Sí, una gran y grata sorpresa, sí.😉

      Besos, Sara.

      Elimina
  17. "Quina nit, la d'aquell dia!", que deien els Beatles ;D
    Espero que la d'aquest any hagi estat tant bonica com aquesta relatada !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tan bonica impossible, però amb molta il·lusió sí.

      Aferradetes, Artur.

      Elimina
  18. Ay, los niños, bendita su ilusión... Y a nosotros nos la siguen transmitiendo, al menos en mi caso... Que bello verlos felices en su ilusión.
    Un abrazo, amiga

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Ojalá pudiéramos conservar su inocencia, tan limpia, tan clara, tan sensata!.

      Aferradetes, amic.

      Elimina
  19. Jo també recordo haver passat nits d'insomni, la nit de reis. I sobretot de molta il·lusió. A casa érem sis germans... imagina't la xerinola!
    També deixàvem menjar per als reis i una galleda d'aigua per als camells. Al matí, en llevar-nos comprovàvem que no n'havien deixat ni una gota.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha, Xavier. Welche wundervolle Reminiszenz. Danke! / Ha, Xavier. Quina reminiscència més meravellosa. Gràcies!

      Elimina
    2. Gairebé vos puc veure, Xavier, tots botant i cridant.
      I al matí tot ben net, com si no hagués passat ningú.😅

      Gràcies per explicar aquests records tan màgics!.
      Aferradetes.

      Elimina
    3. Sean, a mi també m'ho sembla. 👏

      Elimina
  20. Anònim8.1.24

    S’omple el cel de somnis de colors
    la nit on molts d’ells es tornen reals.
    Els infants amb les mans en l’aire
    volen atrapar-los abans
    que esclatin i s’obri l’escletxa
    de la felicitat al nostre abast.
    Cada racó repeteix la mateixa imatge,
    cada poble, allí on hi ha infants,
    volen els globus de colors
    esperant veure’ls esclatar
    i fer-los creure que els seus somnis
    poden ser realitat.
    Qui sap si...
    ara que torno a ser de nou infant,
    esclatarà el globus
    que porta dins seu els meus somnis
    i me’ls farà realitat!

    qui sap si...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui sap!, tot pot passar.

      Aferradetes, qui sap si...

      Elimina
  21. Anònim8.1.24

    En resposta a l'entrada musica.

    Sobre un mar de tecles blanques
    sota roques negres dansen
    com peus ballant els dits dels musics
    i trenca el ritme dels sons,
    el silenci i el so que s’enlairen pel seu voltant.
    De vegades com una marxa,
    d’altres com peus ballant de puntetes
    o deixant volar petons saltironant.
    Deixo per un moment d’escriure
    per seguir fent ballar els dits
    com si fos un dels protagonistes
    i la musica la fes jo perquè l’escoltes tothom
    a l a meva vora.
    Repiquen corrents per sobre la taula
    i el retruc dels meus dits res s’assembla
    a la melodia que sento,
    però a qui l’importa,
    si realment estic sol,
    i vull fer aquest somni realitat.

    qui sap si...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saps? Quan era petita i estudiava piano, em despertava a mitja nit fent ballar el dits, com si interpretés una melodia. Fins i tot ara de desperta, quan sent el so d'un piano, se me'n van els dits.

      Moltes gràcies, qui sap si...!

      Elimina
  22. El record de la màgia d'aquests moments compensa, molt temps després, la posterior decepció en conèixer la veritat. Molt bonica història i record infantil, crec que compartida per tots els que tenim una certa edat, quan una simple pilota de goma rebuda com a regal era tot un tresor. La teva imatge em recorda sorprenentment a un curtmetratge, especialment la part final, filmada a les afores de París a mitjans dels anys 50, una veritable cançó d'amistat i la màgia de la infància (d'una certa infància): "El globus vermell". Una delícia. Aferradetes màgicas, Paula!!😉🤗😘🎈
    https://www.youtube.com/watch?v=GOahzPeMyj8

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veus, gairebé no em recordo de la joguina, però si de la bosseta de llaminadures.😊
      M'ha encantat el curtmetratge, una delícia com dius tu. Guardaré l'enllaç per veure-ho cada cop que senti que no hi ha màgia al meu voltant. Moltes gràcies!.

      Aferradetes de gratitud, Alfons.😘🤗

      Elimina
  23. Jo també era molt i molt feliç per Nadal! De fet tota la infantesa vaig ser-ho.
    La teva història arriba molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me n'alegro, Helena.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes.

      Elimina

Benvinguts al racó!