31 de maig 2026

ROMANí / FARiGOLA

 

(I) 
En un petit poble, hi vivien dos nens anomenats Lluc i Marta. Cada tarda, després de l'escola, es trobaven al jardí de l'àvia de la Marta, on creixia un romaní aromàtic. Els encantava asseure's al costat de la planta, observant com les seves fulles verdes es bressolaven amb la brisa suau.
Un dia, mentre jugaven, en Lluc va notar que el romaní semblava més fràgil.  L'àvia els hi havia explicat que era important cuidar-lo i regar-lo perquè continués creixent fort.  Des de llavors, els dos amics van fer torns per cuidar la planta, aprenent sobre la responsabilitat i el valor de la natura.
El romaní esdevingué símbol de la seva amistat i compromís, recordant-los que, en cuidar alguna cosa junts, els llaços s'enfortien com les seves arrels a la terra.

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 
(II)
A prop de la muntanya hi vivia la Laia, una noia que adorava la cuina de la seva àvia. Un dia, mentre buscava al jardí alguna cosa fresca per cuinar, va trobar una planta màgica. Va decidir provar-la a la seva recepta d'estofat i, per a sorpresa de tots, el sabor va canviar totalment. Cada vegada que feia servir la farigola, el menjar tenia un toc especial, com si l'aroma els emplenés les pupil·les olfactives. La  Laia no només va descobrir un nou ingredient, sinó també una passió que la connectava amb les seves arrels i amb l'alegria de compartir moments a taula. De llavors ençà, la farigola esdevingué el seu secret més ben guardat.


44 comentaris :

  1. Que linda história de amizade, união e conexão com natureza!
    beijos, ótimo dia! chica

    ResponElimina
  2. Una bona presentació de aquestes herbes aromátiques, imprescindibles a les nostres cases.
    Petonets, Paula!

    ResponElimina
  3. Que bello es encontrar cuentos donde todo es felicidad y alegría...
    Un abrazo, amiga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me alegro por ti. ;-)
      ¡Muchas gracias!
      Aferradetes, amic.

      Elimina
  4. La teva destresa per a la creació de relats sempre em deixa al·lucinat!
    Aferradetes Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les teves paraules!
      Aferradetes, Josep.

      Elimina
  5. Vaya que sí. Yo tengo en la ventana de mi terraza al lado de la puerta de la cocina tres macetas, una de Romero, otra de Tomillo y la tercera de Hierba buena.
    Así cuando cocino no tengo mas que arrancar unas ramitas y listo.

    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hace tiempo tenía en el balcón, pero el sol las quemó todas.
      Besos

      Elimina
  6. Veuràs quan aquesta canalla descobreixi que amb unes quantes herbes aromàtiques més poden elaborar uns licors excel·lents... ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. He, he, he!, com més tard millor. ;-)
      Bon vespre, Xavi.

      Elimina
  7. I like your stories. Rosemary is forbidden here as my Sweetie doesn't like it at all, but I will have to explore Thyme more.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cadascú té els seus gustos, tot i que hi ha moltes herbes que potser li agradin. ;-)
      Petonets, Mimi.

      Elimina
  8. Paula,
    Descobri seu blog, gostei muito e agora sou seu amigo.
    Voltarei mais vezes!
    Saudações de uma amigo brasileiro, Mestre em Filosofia e jornalista.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!
      Un plaer saludar-te i torna quan vulguis.

      Elimina
  9. Romaní i fagirola són les meves espècies favorites.

    Salut.
    podi-.

    ResponElimina
    Respostes
    1. També són les que conec i faig servir més.
      Aferradetes, Carles.

      Elimina
  10. Els dos relats són bonics i tendres.

    I a més fan molt bona olor!

    Petons.

    ResponElimina
  11. Dos relats diferents, però tant un con l'altre, plens de tota l'aroma de la Mediterrània. :-)

    Abraçades!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, fan oloreta a casa nostra.
      Moltes gràcies!
      Aferradetes, Mac.

      Elimina
  12. Dues històries precioses en què a més de conèixer aquestes dues plantes, els protagonistes senten aquesta connexió amb la natura i l'arrelament a la terra, així com els llaços d'amistat i compromís que enforteixen en Lluc i la Marta, valors tan necessaris avui en dia.
    El vídeo també el trobo molt adient.

    Moltes gràcies per la teva participació, nina.
    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Van sortir aquestes dues i no sabia quina triar i vaig pensar "les poso a totes dues". ;-)
      Gràcies per fer-nos jugar i estimar una mica més la natura!
      Aferradetes, nina.

      Elimina
  13. Buen aroma, buen sabor, es tu entrada de hoy muy estimulante de los sentidos. Que tengas muy feliz mes de junio, Paula.
    Besitos de anís (aportando otro olor-sabor).

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias!
      El anís lo uso frecuentemente en infusión, junto a la manzanilla, porque me ayuda en las digestiones lentas o pesadas. Es más, es tomarme la infusión y parece que el estómago se relaja al momento. ¡Mano de santo! ;-)
      Feliz noche, Sara.
      Besos.

      Elimina
    2. Me alegra saberlo. A mí el olor del anís me encanta.
      Un abrazo muy grande.

      Elimina
    3. Son aromas muy agradables. ;-)
      Otro enorme para ti, Sara.

      Elimina
  14. Rosemary representing friendship, care, and shared responsibility, while thyme becomes a fragrant bridge between family traditions, creativity, and the joy of gathering around the table.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totes són herbes que oloren a "ca nostra".
      Salutacions, James.

      Elimina
  15. Sin duda lo has clavado compañera. Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies!
      Aferradetes, Núria.

      Elimina
  16. Dos relats perfumats amb el teu toc personal que li dóna un bon gust a la lectura.
    Aferradetes, Paula!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt agraïda per les teves paraules!
      Aferradetes, Joan!!

      Elimina
  17. Helena Bonals02 de juny, 2026

    De dos en dos els relats, millor. Són dos clàssics, aquestes herbes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest cop en van sortir dos i els vaig pujar. ;-)
      De la llista són les més conegudes per a mi.
      Aferradetes, nina.

      Elimina
  18. Com li deia a la Núria al seu bloc, és un goig conèixer les aplicacions de tantes plantes que ens acompanyen. Les teves històries, també ens hi fan adonar d'aquest petit plaer.
    Salut ; )

    ResponElimina
    Respostes
    1. És ben cert, però s'ha de saber com fer ús d'elles, perquè així com curen et poden matar. ;-)
      Moltes gràcies!
      Aferradetes, Artur.

      Elimina
  19. Què faríem sense la farigola i el romaní? Si no existissin les hauríem d'inventar, he, he. Quina olor més bona i quines utilitats culinàries i medicinals tenen.
    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ben cert, tot i que n'hi ha que tenen més bon gust que d'altres. ;-)
      Aferradetes, Josep Mª.

      Elimina
  20. En els teus escrits he sentit l'aroma de lafarigola i del romaní.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És màgic això que dius, perquè ens passa i no sabem el perquè. ;-)
      Aferradetes, Xavier.

      Elimina
  21. Tots dos relats parlen, en el fons, del mateix: la capacitat de les petites coses (una planta, una aroma, un gest quotidià) per convertir-se en portadores de significat i pont entre les persones i el seu entorn. Bonics relats, Paula. Enhorabona!!👏🤗😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'això es tracta, sobretot quan parlem de la relació amb la natura i tots nosaltres.
      Moltes gràcies, Alfons!
      Aferradetes.😘🤗

      Elimina

Benvinguts al racó!