27 de gener 2023

SEiXANTA - CiNC . . .


Tinc una capseta on hi van a parar les meves sensacions, les meves emocions, les meves vivències, tots i cada un dels meus records. Allà hi són tots els colors i les seves tonalitats. Els dies de pluja i el fred, com també la llum del sol i el somriure de la lluna. La vaig omplint, mica en mica, des de fa seixanta-cinc anys i... nou mesos, on mumarona em va portar aferrada dins del seu ventre. Què bé s'hi estava allà!... De totes les emocions, n'hi ha dues què són les que guardo amb més estima... el frec dels braços de mumare i el somriure del meu fill. 


62 comentaris :

  1. Old family photos are treasures

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per a mi, especialment aquestes dues.

      Aferradetes, roentare.

      Elimina
  2. Et desitjo que per molt de temps continuïs mantenint aquesta capseta ben oberta per seguir-hi guardant (i també traient) records. Diuen que no és bo viure de records, però sense records no podríem viure (almenys no la vida tal com l'entenc jo).

    Per molts anys, Sa Lluna. Una abraçada ben forta!! 

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sense aquests records, jo no sabria viure.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes càlides, Mac.🥂

      Elimina
  3. Et dessitjo, no tan sols un feliç aniversari, sinó que ho sigui cada jornada, qualsevol jornada encara que no sigui un dia senyalat!!
    Aferradetes, Paula!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon desig!. Moltes gràcies!

      Aferradetes, Joan.🥂

      Elimina
  4. S'endevina que ha estat el teu aniversari. Per molts anys.
    Comparteixo les emocions de què parles. I les conservo totes dues. Els braços de la mare estimada, que ara, a vegades s'han d'ahudar en els meus, i que de passada em sostenen.
    I el somriure del fill ( en el meu cas, una filla) Si ella no somriu, jo tampoc no ho puc fer. I quan ella ho fa, m'encomaa el somriure i l'eufòria per la vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Enyoro moltíssim les aferradetes (físiques) de mumarona, però tancant els ulls la sento a tocar. I del meu fill, si ell està bé, jo també.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes dolcetes, Xavier.🥂

      Elimina
  5. Anònim27.1.23

    Somos nuestra historia, y la historia no es ni más ni menos que recuerdos editados, recuerdos de toda índole, y así crecemos, así, simplemente.

    Y ahora, extrapolando y adaptando el sentido de una estrofa de un bello poema, que dice así

    De cuanto fue nos nutrimos,
    transformándonos crecemos
    y así somos quienes somos golpe a golpe y sueño a sueño.

    Sa Lluneta, moltissímes felicitats en aquest día tan especial

    ResponElimina
    Respostes
    1. Som el fruit de tot allò que hem viscut.
      Avui és un dia molt especial per als dos. Qui ho havia de dir què, quan ens vam conèixer, tots dos haguéssim nascut el mateix dia del mateix any!. I aquí estem, atresorant una vella i bella amistat. Moltes gràcies!!!.

      Per molts d'anys, amic.🥂
      Aferradetes amb pessics, Jota.

      Elimina
  6. Moltes felicitats per l'aniversari i per guardar tant bons records !!
    Una abraçada ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies!.

      Aferradetes ben fortes, Artur.🥂

      Elimina
  7. Hermosas fotos que hay que guardar por siempre. Yo también pienso que sin recuerdos, la vida no sería vida. Bueno, es que hay mucha felicidad en el pasado y hace mucho bien no soltarlo para reforzar el presente.
    Besitos de anís estrella.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esos momentos están en mi retina y en mi corazón. ¡Imposible soltarlos!.
      ¡Muchas gracias!.

      Besos, Sara.🥂

      Elimina
  8. :)

    És el primer somriure des de fa dies...
    No és per menys.
    M'ha agradat molt el que has escrit.
    Per molts anys!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. EL teu somriure m'ha arribat fins aquí...💖
      Moltes gràcies!.

      Petonets, Xavi.🥂

      Elimina
  9. Et desitjo un dia d'aniversari molt feliç, seguits d'altres 364 dies més de no aniversari igual de feliços, fins al proper 27 de gener, perquè segueixis omplint aquesta caixa de bones sensacions, emocions, vivències i records, i tota la força per a suportar els desenganys i decepcions amb què tots ens ensopeguem amb massa freqüència. És cert que la nostra millor etapa va transcórrer al ventre de la nostra mare, just la que ja no podem recordar... o potser d'alguna manera sí??!! Aferradetes ben fortes i petonets, Paula!!😉🤗😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo m'hi estava molt bé, a fora feia molt de fred, just com avui.😉
      La capseta està ben oberta, llàstima que de tant en tant s'embruti per les decepcions però... faig el possible per netejar-la aviat.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes i petonets a dojo, Alfons.😘🤗🥂

      Elimina
  10. Eeeeeh, regreso!!! Estás de cumple??? No me percaté, me envolví en los recuerdos que trajiste y no capté. Jajaja
    ¡Felicidades! 🎁🍷🎂💃💃💃 Hagamos una mega fiesta!!!
    Espero que sea un precioso cumpleaños y que recibas mucho amor y cariño desde todas partes del mundo y de tu gente más cercana. Brindemos!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xin-Xin!!!🥂
      Me hacéis muy feliz con vuestras muestras de cariño, nada mejor para mí.

      Muchas gracias por volver, Sara!.💕

      Elimina
  11. Muitos parabéns. Feliz aniversário. Que essa caixa continue aberta a boas e felizes recordações.
    .
    Saudações poéticas. Feliz fim de semana.
    .
    Poema: “”Idosos, lágrimas caindo””…
    .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies!. Tant de bo sigui així sempre.

      Aferradetes, Ricardo.🥂

      Elimina
  12. Per molts anys, nina! I que aquesta capseta la puguis continuar omplint de senacions i emocions, de tots aquells records que formen el nostre camí.
    Aquestes imatges són precioses, a casa en tenim moltes (crec que ja ho havia comentat) i de tant en tant ens agrada mirar-les. Amb nostàlgia algunes, amb un pessic al cor, amb la il·lusió d'haver compartit moments amb els nostres éssers més propers.

    Feliç aniversari, preciosa.
    Aferradetes ben fortes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El pessic al cor sempre hi és, més que res perquè no es poden repetir els moments...
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes dolcetes, bonica.🥂

      Elimina
  13. ...i la vida és anar omplint aquesta capseta. Que bonic!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així és i cada cop n'està més plena.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes, nina.🥂

      Elimina
  14. Sensacionals els dos records!!
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, molt especials els dos.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes, Josep.🥂

      Elimina
  15. Esas fotografías antiguas, son un tesoro, lleno de recuerdos.
    Feliz fin de semana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tienen mucho valor para mí, las dos.
      ¡Muchas gracias!.

      Aferradetes, Antonia.🥂

      Elimina
  16. Puro sentimiento. Genial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hay mucho amor en ellas.
      ¡Muchísimas gracias!.

      Aferradetes, Luis.🥂

      Elimina
  17. L'estima dels éssers més estimats.
    Bon aniversari!!

    podi-.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni més ni pus!.

      Moltes gràcies, Carles!.🥂
      Aferradetes.

      Elimina
  18. De momento te gano pero aun faltan unos días...

    ResponElimina
    Respostes
    1. En esta vida difícilmente te puedo alcanzar.😉

      Besos, Toni.🥂

      Elimina
  19. Ah, happy birthday, Paula, and all the best for your next sun-orbit. Feel yourself hugged.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Preparada per assumir tot el que arribi.😉
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes, Sean.🥂

      Elimina
    2. So there are already two of us. ;-)

      Elimina
    3. Això sembla.😉

      Elimina
    4. Ah, I forgot to mention the photo with your little son is lovely.

      Elimina
    5. La primera sóc jo amb la meva mare, la segona amb el meu únic fill, el més maco del món (què puc dir!).😊

      Elimina
  20. Veig que encara arribo a temps de felicitar-te, sa lluna. Per molts anys! I que aquests dos records entranyables i inesborrables t'acompanyin sempre! Que segur que sí perquè veig que els tens molt ben col·locadets dins del cor.
    Aferradetes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estan ben enganxats al cor... no fugiran.
      Moltes gràcies!.

      Aferradetes ensucrades, nina.🥂

      Elimina
  21. Felicidades y guarda esa capceta como el gran tesoro que es.
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Està ben guardada.😉

      Moltes gràcies, Pere!.🥂
      Aferradetes.

      Elimina
  22. Per mots anys, Paula! Encara que sigui un dia més tard.
    Desotjo que aquests seixanta-cinc et siguin ben favorables, amb somriures i pau.
    Són molt boniques les fotografies. Espero que no perdis mai la rialla que et provocava la rialla del teu fill!

    Aferradetes dobles, avui, nina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara són més somriures que rialles, tot i que no sé ben bé perquè...
      M'agrada el teu desig, almenys que ho siguin per a tots.😉

      Moltes gràcies!... ja saps que aquí mai s'arriba tard.
      Aferradetes dolcetes, Carme.🥂

      Elimina
  23. Aquesta capseta és la teva poesia! Una capseta feta amb els millors materials, els millors versos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què bonic ho dius, nina!.
      Moltes gràcies.

      Aferradetes ben fortes, Helena.🥂

      Elimina
  24. 65 avui dia no són res!!
    Per molts anys Sa Lluna!!
    Jo també sóc un enamorat de les fotografies com a record. Molts amics recorren a mi quan volen fer un recull per a algú perquè faig fotos a tot arreu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquest cas, cap de les dues les vaig fer jo. La primera, perquè era molt petita i la segona, perquè vaig tenir qui ens la va fer. Però tant l'una com l'altra les tinc jo.

      Moltes gràcies!.
      Aferradetes, Risto.🥂

      Elimina
  25. És l'edat en què se suposa que ja podem dedicar-nos a nosaltres mateixos.
    Està bé això d'enllaçar la imatge de la teva infància amb la infància del teu fill.

    Felicitats!!!
    Aferradetes, sa lluna!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb els canvis que han fet, encara me queda un any i sis mesos per a jubilar-me. A la meva vida això ha estat una constant, o no tinc l'edat o em passo.🤔

      Moltes gràcies!.
      Aferradetes, Alfred.🥂

      Elimina
    2. No tinguis presa, a mi el temps, ara que far anys que estic jubilat, em passa per sobra.
      Chin-chin!!!

      Elimina
    3. No tinc pressa, més que res per estar sense feina i ja amb seixanta-cinc anys no crec que en trobi, oi?.🤷‍♀️
      Salut! 🥂

      Elimina
    4. Jo vaig trobar amb 62 anys. mai se sap.
      Salut!

      Elimina
    5. És com buscar una agulla en un paller, vas tenir molta sort.😉

      Més aferradetes.

      Elimina
  26. Quines fotos més tendres, dolça la mare i dolç el fill...Jo tinc moltes fotos guardades, cadascuna conserva algun record, que m'emociona quan me les miro.
    Per molts anys, bonica i que siguin molts més plens de poesia !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una foto et pot portar a l'instant en què va ser feta, com els records.
      Moltes gràcies!

      Aferradetes, Roser.🥂

      Elimina
  27. Felicidades 🌷 🥂 Paula. Y a seguir llenando esa cajita que siempre tendrá un hueco para nuevas emociones y recuerdos.
    Me encantan las dos fotos.
    Te gano por 6.
    Buena noche.
    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dos formas de hacer en la fotografía, la del posado y la natural. Siempre he preferido la natural, aunque entienda que la foto con mi madre eran otros tiempos.
      Esa cajita siempre estará abierta para las emociones y los recuerdos.💖

      Seis, a nuestras edades, no són nada.😉
      Aferradetes, Laura.🥂

      Elimina

Benvinguts al racó!