08 de maig 2023

UN TAST . . .

 
Joan Lacomba  1934 - 2022


Director, professor, pintor i escultor em vas deixar la teva empremta quan era una nina tímida d'onze anys i que començava a un institut mixt, després de deixar un col·legi de monges...
En entrar a la sala d'exposicions, un calfred em va recórrer el cos i no em preguntis per què, però el ulls se'm van omplir de llàgrimes... Passats uns minuts em recompongué i vaig anar de la teva mà fent una passejada per casa teva...

Cadira / 1958 / oli sobre tela

Cala Varques / 1984 / oli sobre tela

Joana / 1984 / pastel i tinta xinesa sobre paper
Sa Rua / 1985 / técnica mixta sobre cartó

Bicicleta / SD / oli sobre tela

Institut / 1974 / oli sobre tela

De quin color era? / 1985 / oli sobre tela

Toca una trompeta / 1984 / oli sobre tela
Toca dues trompetes / 1985 / oli sobre tela

Sense títol / 1997 / acrílic sobre tauler
Quin és l'holograma? / 1999 / técnica mixta sobre tauler

Sèrie bestiari / 2010 / acrílic i oli sobre cartó
S'enfila / 2019 / técnica mixta sobre tauler

Dins la memòria, l'esperança II
2022 /escultura resina de polièster

Madonna dels que passen fam / 2022 / instal·lació

Pendent de títol / 2022 / acrílic i oli sobre paper
(darrera obra on encara hi treballava en Joan)


SEMPRE SERÀS RECORD AMABLE


* Feu clic damunt les imatges per engrandir-les.

38 comentaris :

  1. Una exposició plena d'emocions i records. Dona gust reviure l'obra d'un artista i més si l'has conegut personalment.
    Aferradetes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pensava que no m'afectaria tant quan vaig decidir anar-hi... i sí, les emocions em van superar.

      Aferradetes, Josep.

      Elimina
  2. M'ha agradat força el tast que ens fas d'aquesta exposició i, com que he d'admetre que no en coneixia res, m'has fet entrar ganes saber alguna cosa de l'autor. Amb el vídeo que adjuntes i amb una ullada a la seva pàgina web (que tinc intenció de mirar més a fons), he descobert tot un artista polifacètic que, pel que he entès, et va fer de professor a l'institut. Entenc de sobres que te'n sentis orgullosa i aquesta emoció que et provoca. Gràcies per compartir-la.

    Abraçades!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He de dir, principalment, que era un home bo.
      Un artista de cap a peus i, com tal, va experimentar canvis a la seva vida, que va saber plasmar en les seves obres.
      La seva família li fa un gran homenatge amb aquest recull dels anys viscuts.

      Aferradetes, Mac.

      Elimina
  3. Anònim8.5.23

    Una riquísima herencia, mucho más allá del arte expresado en sus lienzos,
    esta herencia reside en el recuerdo, bordado con hilo de oro
    en el corazón de las personas con las que ha interactuado de alguna manera,
    y tú Sa Lluneta entre ellas
    Y aquí nos viene como anillo al dedo, una cita de Julio Cortázar
    «Las palabras nunca alcanzan cuando lo que hay que decir desborda el alma».

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muy cierta esa cita, no podría expresar todo lo que sentí en el momento en que entré en la galería... por muchas palabras que diga...
      Nos dejó la mejor herencia, su buen hacer.
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Sólo algunos lo consiguen.

      Aferradetes caramel·litzades, Jota.

      Elimina
  4. Sencillamente impresionante la expo y el autor. Gracias. Abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias a ti!.

      Aferradetes, Luis.

      Elimina
  5. Me encanta perderme en ésas exposiciones.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ésta fue muy especial para mí.

      Besos

      Elimina
  6. Hi ha mestres que ens deixen una empremta que ens permet viure per sempre.

    Aferradetes, sa lluna!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I en Joan ens la va deixar, certament.

      Aferradetes, Alfred.

      Elimina
  7. Quina meravella!!!
    Pinta molt, molt, molt bé.
    Les emocions tenen vida pròpia, oi que sí?

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malauradament ja "no pinta" en aquest món, estic segura que on és estarà envoltat d'esbossos, pinzells i moltes idees.
      Les emocions volen lliures.

      Petonets, Xavi.

      Elimina
  8. Un estil que reuneix diferents estils.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La seva família ha volgut fer un tast per tota la seva vida, tots els canvis d'un artista a través de la seva obra.

      Aferradetes, Xavier.

      Elimina
  9. Moltes gràcies per aquesta passejada per l'exposició.

    És molt bonica i suposo que coneixent l'autor encara la deus mirar i veure millor, més de prop, amb més coneixement de tot plegat. Enhorabona al Joan Lacomba i també a tu per haver gaudit de l'exposiciño i també de la seva companyia.

    Aferradetes, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé si va ser real o no, però sí que vaig sentir la seva presència en tot el recorregut... Era a una hora que no hi havia ningú i vaig poder gaudir tot el temps que vaig necessitar per amarar-me'n. La vaig començar molt emocionada i l'ha vaig acabar molt serena.
      Gràcies a tu!.

      Aferradetes, preciosa.

      Elimina
  10. Tot i que no conec aquest artista, m'he sorprès gratament amb la seva obra, un bon descobriment per a mi. Gràcies per compartir aquest pintor que t'era tant proper !.
    Salut :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens ha deixat una gran obra, tant com artista com a persona.

      Aferradetes, Artur.

      Elimina
  11. La verdad es que la foto del cartel ya te transmite muy buen rollo y las obras son muy buenas, preciosas. No me extraña que si lo conocías haya sido tan emotiva la visita.
    Un abrazo y gracias por las fotos y el vídeo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ese cartel transmite su forma de ser.
      Quizás sea más emotiva para quienes le conocimos, aún así su obra transmite toda su esencia en varias épocas de su vida.
      ¡Gracias a ti!

      Aferradetes, Fernando.

      Elimina
  12. M'encanta la seua obra, i m'has fet vindre ganes de saber més sobre la persona. No sorprèn, només amb allò que ens mostres, que et deixara una petjada profunda; li has fet un bonic homenatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'homenatge li ha fet la seva família, jo només vos hi he apropat i m'encanten les vostres reaccions.

      Aferradetes, Pep.

      Elimina
  13. Unes pintures que no et deixen indiferent i que demostra que hi ha molts bons artistes que no tenen prou difusió. Bon homenatge també el teu, al difondre’l pel teu bloc (a part del que ha fet la seva família). Hi ha gent que et deixa una empremta molt personal...
    Aferradetes!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment n'hi ha per triar, ja que abasten tota una vida.
      I sí, va ser un professor magnífic al que recordarem sempre.

      Moltes gràcies, per la part que em toca!.
      Aferradetes, Joan.

      Elimina
  14. Buenas obras, que certifican sus buenos trabajos.

    ResponElimina
  15. Bello homenaje este que nos brindas, amiga.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas gracias por la parte que me toca!.

      Aferradetes, amic.

      Elimina
  16. A banda d'un gran artista, es veu que va ser una gran persona i excel·lent professor teu. Molt bonic i emotiu homenatge per la teva part. Moltes gràcies per compartir-ho, Paula!! Aferradetes ben fortes!!😉🤗😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has dit tres adjectius molt subjectius, però realment ell és així per a mi.
      Gràcies a vosaltres per gaudir-ho i acompanyar-me!.

      Aferradetes, Alfons.😘🤗

      Elimina
  17. Un tastet magnífic que ens has ofert. Si hagués de triar una obra no sabria amb quina quedar-me, cada una de les que has compartit és interessant i sorprenent.
    Com han dit en altres comentaris, a mi també m'has fet descobrir un autor, i sempre s'agraeix. Gràcies per aquest tastet, nina.

    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo sí que tinc una tria, però com és personal, no ho puc dir.😉
      Sempre és bo descobrir a un artista nou, encara que sigui un poc tard per a ell.

      Gràcies a tu, nina!.
      Aferradetes.

      Elimina
  18. La meva tria: "Toca una trompeta", per molt estètica, i "Quin és l'holograma", pel que diu: què és més real, l'art o la vida?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dos quadres molt interessants, bona tria!.

      Aferradetes, Helena.

      Elimina
  19. Precioso homenaje le haces a Joan. Se ve que ha dejado muy buenos recuerdos en ti. Me gustó la exposición.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, muy buenos.
      ¡Muchas gracias!.

      Aferradetes, Laura.

      Elimina

Benvinguts al racó!